Κνηση «ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

ΝΑΙ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ στην ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ Νικολπουλος Γιννης
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ στην Β ΕΛΜΕ ΔΥΤ.ΑΤΤΙΚΗΣ Μπουρτης Γιννης

Συνδελφοι/ισσες,


Οι κυβερνσεις αλλζουν αλλ η διλυση και ο εκβαρβαρισμς της μσης εκπαδευσης συνεχζεται σαν γκλημα διαρκεας. λοι διαπιστνουμε στους περισστερους μαθητς, τα πολλ γραμματικ και συντακτικ λθη, την αδναμη γλωσσικ κφραση, τη μη κατανηση απλο κειμνου, την απουσα κριτικς σκψης. Αυτ χαρακτηρζουν λη τη μση εκπαδευση. Τα υπουργεα σαν απντηση μας λνε να κνουμε εκπτσεις: «χι πολ ορθογραφα, χι πολ συντακτικ, χι δσκολες ασκσεις». Το πιο αποκαλυπτικ εναι το πογκρμ στη θετικ εκπαδευση. Η κυβρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ουσιαστικ κατργησε τα Λατινικ διχνοντς απ τις πανελλνιες, κατργησε ουσιαστικ την Γεωμετρα μσω της αφαρεσης της εξτασς της απ τη Β Λυκεου. Η Γεωμετρα δνει την μαθηματικ αφαρεση με την εμπειρικ εικνα του χρου αλλ συνμα εναι και απαρατητη στη Φυσικ για την κατανηση του χρου στον οποο πραγματοποιονται λα τα φυσικ φαινμενα. Νωρτερα η δια κυβρνηση καταργοσε τη Φυσικ στη Γ Λυκεου και τον Ηλεκτρομαγνητισμ στη Β Λυκεου. μως πριν το γκλημα του ΣΥΡΙΖΑ εχε προηγηθε η μεωση των ωρν της Φυσικς στην Α Λυκεου και η κατργηση της Αστρονομας απ την κυβρνηση της ΝΔ. Ταυτχρονα υποβαθμστηκε η Πληροφορικ και οι ξνες γλσσες. Με λες αυτς τις μεθοδεσεις η ζωνταν μας γλσσα, η κατανηση των νμων της φσης, η ανπτυξη του επιστημονικο τρπου σκψης εξοβελζονται απ το σχολεο.
Εναι μια συνειδητ υποβθμιση απ τις κυβερνσεις της σγχρονης, ζωντανς και πειραματικς εκπαδευσης που εκδηλνεται στο τρομακτικ φαινμενο, ειδικ απ τη μση του γυμνασου και πρα, τι πολλο μαθητς βρσκονται εγκαταλελειμμνοι, ουσιαστικ εκτς τξης. Κποτε ταν να μειοψηφικ φαινμενο αλλ τρα χει μετατρψει την μισ τξη σε αποθκη ταπεινωμνων και παροπλισμνων νεολαων που στη διρκεια των πιο κρσιμων για την μορφωτικ και ψυχικ τους ανπτυξ χρνων υφστανται το μαρτριο καθηλωμνοι σε να θρανο να ακον χωρς να καταλαβανουν και να κοιτνε χωρς να βλπουν. Απ την λλη μερι η παπαγαλα, οι πολλς εξετσεις καθς και η εντατικοποηση της μελτης που συνδεται με αυτς, εναι τα προβλματα που αντιμετωπζει βασικ το μειοψηφικ και κοινωνικ κπως πιο προνομιοχο διαμρισμα της τξης που συμμετχει στο μαθημα και που παρακολουθε το δημσιο σχολεο σαν υποχρεωτικ συμπλρωμα του φροντιστηρου. Στην πραγματικτητα τα δυο διαμερσματα της τξης συνιστον τις δο ψεις του διου ελληνικο εκπαιδευτικο τιτανικο που απλ οι εποροι ταξιδιτες μπανουν ντρομοι στις βρκες εν οι υπλοιποι βυθζονται μαζ με το πλοο σε ναν αργ θνατο.
Το ελληνικ εκπαιδευτικ ναυγιο χει καταγραφε διεθνς σε μια γκυρη διαδικασα αξιολγησης τη γνωστ μας PISA. Εκε φανεται η γενικ πτση των επιδσεων των μαθητν μας, στην κατανηση κειμνου, στα μαθηματικ και στις φυσικς επιστμες. Εκε επσης καταγραφεται τι το μορφωτικ αυτ ελλειμμα πλττει κυρως τους πιο φτωχος μαθητς, δηλαδ καταγρφεται και η ντονη ταξικ διαμερισματοποηση του σχολεου. Αντ η ηγεσα της ΟΛΜΕ, με «πρωτοπρα» την αυτοαποκαλομενη «αριστερ» να συγκλονιστε απ αυτν την κατσταση καταγγλλει την PISA για να μην αφυπνιστε ο λας μας, για να κρψουν δηλαδ απ αυτν το γκλημα που οι διοι διαπρττουν εδ και δεκαετες τσακζοντας την μρφωση των παιδιν του, ιδιατερα των παιδιν της εργατικς τξης. Πρκειται γιαυτς τις δυνμεις που κυρως εμφανζονται σαν αριστερ αλλ εναι αντθετοι με κθε τι που εκπροσωπε ιστορικ η αριστερ.
Το μτωπο ψευτοΚΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ εναι ο σκληρς πυρνας χι μνο της αντιεκπαιδευτικς, αλλ γενικ της αντιβιομηχανικς και της αντεργατικς πολιτικς της αστικς τξης στην Ελλδα. Πρκειται για μια ψευτοαριστερ που χει αντιστρεψει, και τσι κατασυκοφαντσει, λη την αριστερ και κομμουνιστικ παρδοση και λες τις μαρξιστικς αρχς τσο στην εκπαδευση σο και γενικτερα στην ανπτυξη των παραγωγικν δυνμεων ειδικ σε εξαρτημνες απ τον ιμπεριαλισμ χρες σαν την δικι μας. Αν κανες ρξει μια ματι στα πολιτικ εκπαιδευτικ προγρμματα του παλιο ΚΚΕ και του ΕΑΜ, θα δει πσο αυτ κυριαρχονταν απ την ανγκη για την προθηση των μαθματων των φυσικν επιστημν, απ την ανγκη για το περαμα και μλιστα για το δσιμο της εκπαδευσης με την παραγωγ. Εναι πολ χαρακτηριστικ πσο τνιζε ο Μρξ στην Κριτικ του προγρμματος της Γκτα την « γκαιρη σνδεση της παραγωγικς δουλεις με τα μαθματα σαν να απ τα πιο ισχυρ μσα για τη μετατροπ της σημερινς κοινωνας». Πρκειται για ,τι πιο αντθεστο με το «υποχρεωτικ δωδεκχρονο σχολεο της γενικς παιδεας» που εναι μαχητικ αντθετο με την παραγωγ, που απεχθνεται το περαμα, τη μση τεχνικ και την πολυτεχνικ εκπαδευση. Αυτ η ψευτοαριστερα εναι ιδιατερα αντεργατικ γιατ αφαιρε απ την εργατικ νεολαα το δικαωμα να δουλεει και να σπουδζει ταυτχρονα, και της επιβλλει να σρνεται μσα στην ταξη στο μαρτυρικ της διαμρισμα «των νεκρν ψυχν». Eν ο μαρξισμς σε κθε νκη της τεχνολογας, της τεχνικς κατρτισης και εξειδκευσης των μαζν και σε κθε ανπτυξη της παραγωγς βλπει το πλησασμα της εργατικς επανστασης, η ελληνικ ψευτοαριστερ βλπει το σαταν. Ετσι σε συνεργασα μαζ με τα πιο μαρα τμματα της αστικς τξης που εκπροσωπονται απ τις ηγεσες της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και πλον κυρως του ΣΥΡΙΖΑ, κλενει τα εργοστσια, εμποδζει τις βιομηχανικς επενδσεις και σαμποτρει την τεχνικ παιδεα, ιδιατερα τη μση ρχνει σε πρτη φση στην ανεργα την εργατικ τξη, μεωνει τον γκο της και τον ταξικ πολιτικ της ρλο και δημιουργντας ναν τερστιο στρατ ανργων τσακζει λγω ανταγωνισμο το μεροκματο των ενεργν εργατν και εργαζομνων. χι τυχαο εκενο που προπαγανδζει κθε στιγμ δεν εναι η συντριβ του αστικο κρατικο μηχανισμο και το χτπημα του δημοσιουπαλληλικο πνεματος της αδιαφορας προς το λα αλλ η μετατροππ λων των εργατν σε μνιμους κρατικος υπαλλλους.
Γιατ συμπεριφρεται τσι αυτ η λεγμενη αριστερ; Συμπεριφρεται τσι γιατ αυτ η δθεν αριστερ χει τους βαθτερους δεσμος με τους ρσους και τους στενος σμμαχος τους κινζους ιμπεριαλιστς. Τρα μπορε να γνει αντιληπτ τι ο ΣΥΡΙΖΑ και το ψευτοΚΚΕ εν κνουν «λακ» κινματα ενντια σε κθε μεγλη ντπια και δυτικ βιομηχανικ επνδυση βοηθνε Ρωσα και Κνα να αγορσουν τη χρα, σκοτνοντας την ελληνικ βιομηχανα. Σε αυτν την οικονομα αντιστοιχε μια εκπαδευση που θα παργει ελχιστους ειδικος και να πελριο πλθος απ ανργους και μισοανργους ανειδκευτους εργτες που θα οδηγον θελ τους ακμα παρακτω τους μισθος. Να γιατ η ψευτοαριστερ σαμποτρει με τσο μεγλο και σταθερ πθος την μση εκπαδευση, ιδιατερα τη θετικ και τεχνολογικ.
Αυτ που κανε πντα ο λας και η εργατικ τξη για να προυν το σχολεο ταν να αποσπσουν την κρατικ εξουσα επαναστατντας. Οσο η επανσταση δεν εναι στη ημερσια διταξη τα αριστερ και προοδευτικ κινματα κνουν τα πντα μσα απ την καθημεριν πολιτικ πλη για να εμποδισουν τις πιο βρμικες πλευρς της αστικς ιδεολογας να διδσκονται σε αυτ ιδιατερα ο σοβινισμς, ο ρατσισμς ο φασισμς κλπ και επσης κνουν τι μπορον για να μορφνονται σο γνεται περισστερο στα ταξικ ουδτερα μαθματα, γλσσα, θετικ μαθματα, τεχνικ, τα παιδικ των φτωχτερων τξεων.
μως δεν υπρξε καμμι αληθιν αριστερ στην ιστορα που απαιτοσε να μην αξιολογε η ιδιοκττρια τξη των κρατικν σχολεων, η αστικ τξη, τους δασκλους ειδικ αυτος του δημσιου σχολεου. Η ψευτοαριστερ χει πετυχει ως τρα αυτ τη μη αξιολγηση ακριβς επειδ εναι κρατικ δναμη. Η μη αξιολγηση στην πραγματικτητα εναι η θεσμοποηση της κυριαρχας της κρατικς αδιαφορας για τα παιδι του λαο που σαπζουν στην τξη, αλλ και απναντι στους δημιουργικος δασκλους που βλπουν το εππεδο της τξης να χαμηλνει διαρκς προς το εππεδο ακριβς εκενων των εκπαιδευτικν που ετε δεν θλουν ετε δεν μπορον να δεθον με τους μαθητς και να δουλψουν για τη μορφωτικ τους ανπτυξη. Πρκειται δηλαδ για εγκατλειψ του δασκλου χωρς βοθεια μσα στην λο και πιο αδιφορη και εχθρικ προς αυτν τξη. Οι προοδευτικο και δημοκρατικο εκπαιδευτικο δεν εχαν ποτ καμμι αντρρηση για οποιονδποτε λεγχο της δουλεις τους απ το κρτος και τους μηχανισμος του, αρκε να εξασφαλζουν το δικαωμα της οργνωσης τους μσα και ξω απ τα σχολεα για να αμνονται μαζ με λο το λα, και ειδικ με τους μαθητς και τους γονες, σε κθε κρατικ αυθαιρεσα και σε κθε δικη επθεση ενατον τους. Σε αυτ την κατεθυνση κινεται και η πρωτοφανς εκστρατεα ενντια στο προσοντολγιο, δηλαδ ενντια στο να επιλγονται για να διδσκουν τα παιδι του λαο, αυτο που χουν τα περισστερα προσντα. Δεν θα υπρχε πρβλημα αν η συζτηση στο ζτημα του προσοντολγιου διεξαγταν πνω στα ποια εναι τα προσντα που θα πρπει να λογαριζονται πιο ψηλ στην επιλογ των καλτερων εκπαιδευτικν. Πλι δηλαδ εδ δεν λογαριζεται το συμφρον του μαθητ της λακς οικογνειας, ο οποος χρειζεται ακριβς τον καλτερο δσκαλο για να ξεφγει κπως απ το φραγμ του στη μρφωση.
Το «χι στην εντατικοποηση» και το «χι στην παπαγαλα» που προβλει η ψευτοαριστερ εναι εντελς υποκριτικ ταν δεν υποστηρζει κανες το αντθετ τους που εναι η μφαση στα θετικ μαθματα, στο περαμα, στην πρακτικ τεχνικ κατρτιση, και στη διδασκαλα με ζωνταν δημιουργικ τρπο της γλσσας.
Αυτ το σχολεο δεν βασανζει μνο τους μαθητς, ιδιατερα τους πιο φτωχος βασανζει και εμς. Γιατ εναι στην πραγματικ μας διθεση να κνουμε μθημα για λη την τξη, και βλπουμε τα παιδι να θλουν να μορφωθον. Αλλ ουσιαστικ εμαστε μνοι μας και διασπασμνοι. Στους συλλγους σπνια θα συζητσουμε ουσιαστικ παιδαγωγικ θματα και σχεδν ποτ διδακτικ θματα. Αυτν τη μεγλη εμπειρα που κουβαλ ο καθνας μας για τη διδασκαλα, για την παιδαγωγικ στση, για τις μεθδους μθησης δεν την συζητμε, δεν την μεταλαμπαδεουμε στους συναδλφους μας. Ακμη και οι συντονιστς μας καλον μνο για να μας πουν. Κανες δεν μας ακοει. Και ας χουμε δεκδες χρνια στον πνακα και ας χουμε φει κιλ κιμωλα ο καθνας μας.
Αυτ πρπει επιτλους να αλλξει. Πρπει να προυμε την κατσταση στα χρια μας, να βρομε το συνδελφ μας στη δουλει και στον αγνα. Πνω σε αυτ η Κνησ μας θα δσει λες τις δυνμεις της. Μνο αν ρξουμε το συντριπτικ μεγαλτερο βρος της συνδικαλιστικς μας δουλεις στο σταμτημα της ορμητικς εκπαιδευτικς αποσθρωσης των σχολεων και στην ανρθωσ τους, τσο στις εκπαιδευτικς διαδικασες σο και στο περιεχμενο της διδασκαλας θα μπορομε να χουμε και καλτερες μισθολογικς απολαβς. Το υλικ ατημα που πρπει να προτξουμε επσης αποφασιστικ εναι πρσληψη τρα λων των αναπληρωτν.
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΜΠΟΥΚΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Καταδικζουμε την οργανωμνη εισβολ δο φορς στο συνδριο της ΓΣΕΕ των τραμποκων του ψευτοΚΚΕ-ΠΑΜΕ οι οποοι πτυχαν πραξικοπηματικ τη ματαωσ του, εν εχαν πλι τραμποκικα ματαισει το συνδριο της Ομοσπ. Ιδιωτικν Υπαλλλων Ελλδας, εν τελευταα ματαωσαν πλι με τη βα το συνδριο της Παν. Ομοσπονδας Εργατν Μετλλου. Ο ταξικς συνδικαλισμς πραγματοποιεται απ την πλειοψηφα των εργαζομνων και χι απ μειοψηφες τραμποκων σωτρων που χουν μαζ τους μνο κυβερνσεις και αξιωματικς αντιπολιτεσεις, οπτε αστυνομες και δικαστς με τη βοθεια των οποων, δηλαδ με την βοθεια του αστικο κρτους διαλουν δευτεροβθμια και τριτοβθμια συνδικαλιστικ ργανα που δεν ελγχουν.
Συνδελφοι,
Εναι φανερ απ τα παραπνω τι χρειζεται μια λλη πορεα για το συνδικαλιστικ κνημα. Να αναπτξουμε παντο πλατις προοδευτικς δημοκρατικς κινσεις σε κθε σχολεο συζητντας και παλεοντας για να λλο πργραμμα και για μια λλη πορεα.


ΣΤΗΡΙΞΤΕ-ΨΗΦΙΣΤΕ Κνηση «ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»